Stiati ca: #1 Somnul

Cel mai greu e atunci cand vrei sa faci ceva si corpul/mintea nu te asculta, in cazul de fata nici eu nu mai stiu care din ele. Mi-a fost tot mai greu in ultima perioada sa adorm si sa am un program normal de odihna.

ᴍ-ᴀᴍ ɢᴀɴᴅɪᴛ ʟᴀ ᴘᴏsɪʙɪʟɪᴛᴀᴛɪ sɪ ᴀᴍ ʀᴇᴀʟɪᴢᴀᴛ ᴜɴ sᴏɴᴅᴀᴊ ɪɴᴛʀᴇʙᴀɴᴅ ᴅɪғᴇʀɪᴛᴇ ᴘᴇʀsᴏᴀɴᴇ, ᴀsᴀ ᴄᴀ ᴀᴍ sᴀ ᴠᴀ ʟᴀs ᴀɪᴄɪ ᴄᴀᴛᴇᴠᴀ ɪɴғᴏʀᴍᴀᴛɪɪ ᴅᴀʀ sɪ sғᴀᴛᴜʀɪ ᴘᴇɴᴛʀᴜ ᴀ ᴀᴊᴜᴛᴀ ʟᴀ ᴅɪᴍɪɴᴜᴀʀᴇᴀ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴇɪ.

Ⓘⓝⓕⓞ

  1. Cei de specialitate spun ca este ceva comun in perioada de fata, se pare ca nu sunt singura care nu reuseste sa aiba doza normala de somn sau ora normala macar. Astfel ca, avand in vedere situatia in care ne desfasuram activitatea, este ceva obisnuit sa apara si consecinte. Din cauza orarului schimbat sau a activitatilor, din cauza anumitor limitari sau obligatii, trebuie sa ne adaptam programului actual, lucru care poate sa ne dea peste cap organismul.
  2. Lipsa de activitate duce la un consum mai greu de efort si energie, mai ales in cazul in care nu erai o persoana sedentara ci una care isi consuma energia la cote maxime. Este de altfel o schimbare si pentru cei care aveau un ritm regulat de functionare deoarece felul in care activitatile se desfasoara este in mare parte diferit de cel initial.
  3. Si stresul poate fi o cauza inconstienta pentru care iti este greu sa adormi. In momentul in care corpul prezinta o activitate cerebrala intensa, acesta da semnale corpului ca trebuie sa ramana treaz, neputand sa se relaxeze.
  4. De asemenea lipsa unui program pe durata zilei cauzeaza o decalare a organismului, mai pe scurt ne obisnuim corpul intr-un mod eronat. Chiar daca perioada actuala nu este favorabila pentru un trai sanatos, nu trebuie sa ne neglijam sau sa intram in monotonie, trebuie sa gasim activitati placute care ne stimuleaza intr-un mod pozitiv atat fizic cat si psihic.
  5. Nici tehnologia folosita in miez de noapte nu este un factor pozitiv. Contactul cu televizorul, telefonul, laptopul etc te face sa adormi mult mai greu deoarece creierul primeste semnale ca trebuie sa ramana treaz din cauza luminozitatii dispozitivelor.
  6. Si alimentatia de la sfarsitul zilei afecteaza modul in care corpul se regenereaza si isi pastreaza energia a doua zi, astfel ca sunt recomandate cine usoare, simple care sa usureze digestia. Mai multe legat de sanatate si nutritie gasiti la patriciarusu.ro pe instagram, unde are un video legat de „ce mancam seara”. Poate va va ajuta in cazul in care prezentati semne de oboseala sau neplacere in ziua urmatoare.

Ⓢⓕⓐⓣⓤⓡⓘ

  • Bea ceaiuri de tei, lavanda pentru a te linisti.
  • Poti lua melatonina 3mg, cu conditia sa ai un somn de durata, minim 8h.
  • Poti incerca sa consumi si radacina de valeriana, deoarece studiile atesta ca utilizata in mod constat te poti bucura de un somn mai rapid si mai linistit.
  • De asemenea, cateva exercitii fizice (fie ca vorbim de iesiri la alergat sau exercitii facute in casa) sunt bine-venite pentru a iti consuma energia pe timpul zilei si pentru a-ti calma activitatea cerebrala. Daca ai cateva ganduri care te nelinistesc este o modalitate simpla de a le exterioriza.
  • Pe parcursul zilei este bine sa iti mentii un ritm de activitati ridicat astfel incat sa nu pici intr-o latura sedentara care te poate afecta si fizic si psihic. Fa-ti un program sau impune-ti cateva obiective in ziua respectiva astfel ca vei capata o stare de bine si de ce nu, poate vei rezolva si cateva dintre acele task-uri care iti creeaza neplacere.
  • De altfel poti intreba in farmacii de picaturi pentru dormit; am inteles ca au fost recomandate de diferiti medici de familie pentru cei diagnosticati cu covid, deoarece aveau probleme cu somnul din cauza fricii, tusei sau starii de neliniste.
  • In final pentru a crea o atmosfera propice somnului, eu ascult un canal de youtube ce difuzeaza online mix-uri pentru chill&sleep. Va voi lasa aici link-ul :

sᴘᴇʀ ᴄᴀ ᴀᴄᴇsᴛᴇ ʟᴜᴄʀᴜʀɪ sᴀ ᴠᴀ ᴀᴊᴜᴛᴇ sɪ … sᴘᴏʀ ʟᴀ sᴏᴍɴ!

Spune-mi in comentarii daca mai ai informatii pertinente pe care le putem adauga sau daca ti-a placut articolul:)


Un gând despre „Stiati ca: #1 Somnul”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s